Newsletter pełni wiele funkcji. Jest to zazwyczaj wiadomość e-mail, którą firmy mogą wysyłać swoim odbiorcom. Ma ona charakter edukacyjny, informacyjny, sprzedażowy, czy też bawiący odbiorcę. Dzięki temu można zbudować dobre relacje z klientem na długi czas. Jak napisać newsletter? O czym warto pamiętać? Z czego składa się taka wiadomość? Co jest najważniejsze?

Tytuł i treść newslettera

agencja marketinguZ pewnością wielu właścicieli firm zadaje sobie pytanie – jak napisać newsletter? W tym wypadku ważna jest nie tylko treść wiadomości, lecz także tytuł. Na początku trzeba dokładnie zastanowić się nad tytułom. Zrezygnujmy z tzw. clickbaitowych tytułów, które mogą zostać niezrozumiane przez odbiorcę. W tytule można wpisać imię odbiorcy i główną tematykę. Co ciekawe, to właśnie tytuł jest głównym determinantem tego, czy otwieramy daną wiadomość. Pomocne jest hasłowe poinformowanie odbiorcy o treści maila. Tytuł ma za zadanie wskazać, co znajduje się w mailu i zachęcać do jego poznania.

Kolejna ważną część newslettera to treść. Ma ona zawsze konkretne cele. Nie trzeba wysyłać newslettera jedynie dlatego, że powinniśmy robić to regularnie. Dobrze odbierane są wiadomości edukacyjne, które dotyczą konkretnych branży. Plusem newslettera jest to, że możemy na niego odpowiedzieć. Zachęcajmy do tego odbiorcę i podtrzymujmy z nimi systematyczny kontakt. Mail może ciekawić, bawić i informować o usługach. Kilka dobrych przykładów tego jak napisać newsletter znaleźć można w tym atrykule https://kohai.pl/blog/10-wskazowek-jak-pisac-newslettery-by-odbiorcy-na-nie-czekali/

E-mail automation

Przedsiębiorcy bardzo chętnie stosują personalizację treści. Jest to jedna z najlepszych strategii działania dla firmy. Ma ona na celu dopasować treść wiadomości do odbiorcy. Automatyzacja maili ułatwia i usprawnia proces komunikowania się z klientami. Pamiętajmy o tym, aby doceniać osoby zapisane do newslettera. Możemy od czasu do czasu wysyłać im kupony zniżkowe, czy dostęp do treści, które nie są dostępne dla innych. Zastanówmy się, jak możemy wyróżnić odbiorców, którzy cały czas śledzą naszą działalność. Napisanie dobrego newslettera wbrew pozorom nie musi być trudnym zadaniem.